Logopedė specialioji pedagogė Asta Čepaitienė dalyvavo projekto „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra“ I etapo mokymuose ir nuo 2020 m. sausio mėn. savo darbe pradėjo naudoti Brain-Boy aparatą, skirtą vaikų girdimųjų, regimųjų ir motorinių funkcijų vertinimui ir lavinimui.
NUOTOLINIO MOKYMOSI MEDŽIAGA
Naudingos nuorodos
Užduotys garsų mokymui ir
įtvirtinimui
https://padlet.com/sarangevarange1/6wavz4oy14308a26?fbclid=IwAR0k6uKK6OWWHGMivvZxrac050bwibrrWnSf_kgJoFlhEUau9vG1FOgK20w
Rask žodį Š-Č garsams
https://wordwall.net/resource/1218141/%C5%A1-%C4%8D-rask-%C5%BEod%C4%AF
Žodyno
turtinimui
http://www.kalbosnamai.lt/gyvunu_spalvos/
Veiksmažodžių galūnės -ia,
-a.
https://learningapps.org/11787779?fbclid=IwAR1j2R7XeLeBD7JoaDJdYnl7uI5z6qAS08x004Q8fJc4_NLVC2ZYiTkEVyM
DR, TR žodžiuose
https://wordwall.net/resource/1138957/dr-tr-%c5%beod%c5%beiuose
Zuikis Nulėpausis skaito vaikams
Mokiniams apie dvibalsius:
https://www.emaze.com/@AOZZTZILZ/dvibalsiai
Nuorodą į pasakėlę, kurią su mažyliais klausėme ir pagal ją gaminome knygutes:
https://www.youtube.com/watch?v=0BjnhHoXqmw
Nuoroda į žaismingas kalbos terapijos priemones (naudojame ir pamokėlių metu):
http://www.frepy.eu/part_lt.html
Nuoroda žaidimai motorikai Formų žaidimai (nuo 13 sekundės žiūrėti, jau su tėvais aptarėme, žinos ką reikia daryti):
https://www.facebook.com/KidsArtnCrafts/videos/160209605258536/?sfnsn=mo&d=n&vh=e
Vaikų, turinčių įvairių gebėjimų ugdymas logopedo pratybose
Mokslinėje pedagoginėje literatūroje teigiama, kad šių laikų mokinys turi tapti savarankišku, sąmoningu, kūrybingu ir savo paties užsibrėžtų tikslų įgyvendintoju mokymosi procese. Mokytojo užduotis, pasitelkus įvairius mokymo(si) metodus atskleisti mokinio gebėjimus, jo stipriąsias asmenybės puses, padedančias vaikui siekti gerų mokymosi rezultatų. Siekiant sukurti demokratišką ugdymo sistemą praktikuojamas inkliuzinis ugdymas skatinantis vaikų turinčių įvairių gebėjimų bendradarbiavimą, bendrą aktyvią veiklą, skatinančią sąmoningą mokymąsi ir išmokymą, paremtą alternatyviais, netradiciniais, inovatyviais ir kitais aktyvaus mokymosi metodais.
Nors logopedų pratybose dominuoja tradiciniai metodai, tačiau vis dažniau taikomi ir aktyvaus mokymosi metodai. Šie metodai yra efektyvesni derinant juos su kitais mokymo(si) metodais, kai tikslų siekiama per skirtingas veiklas ar (ir) plečiant mokymosi erdves, bendradarbiaujant su mokinių tėvais. Tokiu būdu visapusiškiau atskleidžiamos vaikų asmenybės, vystomi partneriški santykiai, komandinė veikla, veikiant kartu grupinėse, pogrupinėse logopedinėse pratybose, su įvairių gebėjimų ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, kai metodai taikomi žaidybinėse situacijose.
Ugdymo sunkumai kyla, kai neatsižvelgiama į vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius, individualumą, gebėjimus. Siekiant užtikrinti efektyvesni darbą, šiuolaikinės logopedinės pratybos turėtų vykti erdvesniuose ir aktyviam mokymuisi pritaikytuose kabinetuose, pasižymėti tokiais požymiais kaip mokymo(si) metodų ir priemonių įvairovė, lanksti pratybų struktūra ir savivaldus laiko valdymas.
Logopedė specialioji pedagogė Asta Čepaitienė
Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų
Lankstinukas apie apsaugą ir prevenciją nuo smurto
mokykloje-darželyje